Referencer sociale medier

Nordic-Data har udviklet grupper, sider eller indlæg til sociale medier for kunder.

Herunder er et eksempel på referencerne som Nordic-Data har udviklet.

Google Adwords søgeoprimering
Skal du have Google Adwords på din hjemmeside?
  • Google Adwords for Advokatfirmaet Muurholm
  • Facebookgruppe for Brøns & Vodder Kirker
  • Facebookgruppe “Dukker og dukkeudstyr”
  • Facebookgruppe til Dithusdyr.dk
  • Skærbæk Biltræf Google Analytics
  • Dansk DKW clubs Facebookside
  • Scandidact´s produktpræsentation på Youtube

 

Sociale medier er et meget godt supplement til din hjemmeside.

Med sociale medier kan du lave konkurrencer, vise produkter, oprette events og meget mere.

Læs mere om sociale medier her


Om sociale medier

Facebook

Facebook er et onlinebaseret socialt netværk, og hjemmesiden er den mest besøgte af sin slags på hele World Wide Web. Facebook havde 250 millioner unikke besøgende i februar 2010. Siden har flere end 1 mia. brugerprofiler og hver dag kommer der 250.000 nye. Ordet Facebookrefererer til de bøger, der uddeles på amerikanske universiteter med billeder af de studerende – det man i Danmark kender som en blå bog. Facebook bliver især benyttet til at lægge billeder ud på nettet, hvor man så kan dele dem med sine venner. Der bliver dagligt lagt 14 millioner billeder ud på Facebook.

Instagram

Instagram er en onlinebaseret fotodelings- og social netværkstjeneste, der gør det muligt for brugerne at tage et billede, anvende et digitalt filter til deling, samt dele det på en række sociale netværkstjenester, herunder Instagrams egen. Et karakteristisk træk ved filteret er, at fotografier dannes i kvadratisk form, svarende til Kodak Instamatic- og Polaroid-billeder, i modsætning til skærmformaterne 4:3 og 16:9, der typisk anvendes af mobile kameraer.

Se her Instagram billeder som taler for sig selv.

LinkedIn

LinkedIn er et erhvervsorienteret socialt netværkssite, der blev lanceret i marts 2003. I september 2009 havde siden over 47 mio. registrerede brugere, hvoraf halvdelen er bosiddende udenfor USA. Ifølge Danmarks Statistik anvender 15 % af danskerne (ca. 700.000) karriereorienterede sociale medier som f.eks. LinkedIn.

Formålet med netværket er at skabe professionelle kontakter og forretningsforbindelser, og anvendes af flere virksomheder til at rekruttere ansatte. Brugernes profiler har fokus på oplysninger om uddannelse og erhvervserfaring og minder således om et cv. Brugerne kan desuden anbefale hinanden.

Youtube

YouTube er en populær webportal, hvor man frit kan dele sine videoklip. Brugere kan uploade videoer, se andres videoer og kommentere hinandens videoer. Dog er det begrænset hvor lange videoerne må være (medmindre man registrerer sit mobilnummer). Videoerne bliver vist ved hjælp af Adobe Flash-teknologi og html5. Indholdet på siden varierer fra film- og tv-indslag, musikvideoer til amatøroptagelser og videoblogging. De fleste videoer er i 30 fps (frames per second, billeder i sekundet) men der er også nogle i 60 fps.

Twitter

Twitter (NYSE: TWTR) er et socialt netværk og mikro-blogging-hjemmeside, der giver brugerne mulighed for at sende egne og læse andre brugeres opdateringer, også kendt som tweets. Det er tekst-baserede posts, der er op til 140 tegn lange. Opdateringerne vises på brugerens profil og kan ses af de andre brugere, der følger vedkommende. Opdateringerne kan sendes via hjemmesiden eller via SMS, mens de også kan læses som RSS-feed.

Skriv et svar